Zoeken
  • Eline en Sandra

Oefenprogramma 3/5: Arm- en schouders.

We hebben weer een oefenprogramma klaar staan! Vandaag is het oefenprogramma arm- en schouder aan de beurt. Je schouderspieren zijn misschien wel de meestgebruikte spieren van je bovenlichaam. Je arm- en schouderspieren gebruik je heel veel in het dagelijkse leven, let er maar eens op! We lichten de triceps dips voor jullie uit. Hierbij train je met name je driehoofdige armstrekker (musculus triceps brachii). Maar ook de grote borstspieren (musculus pectoralis major) en deltavormige spier (musculus deltoideus) werken behoorlijk mee. Daarnaast zijn er spieren van de rug die meewerken, zoals de brede rugspier (musculus latissimus dorsi), grote en kleine ruitvormige spier (musculus rhomboideus major en minor). Een veelomvattende oefening dus. Let er wel op dat je de ellebogen recht naar achteren beweegt en niet opzij! Tover je 'kipfilets' om tot stevige bovenarmen met deze oefening!


Download en print hier de oefeningen:

https://b1467f1a-3d7f-45dc-bd4b-26aa8f4761d1.usrfiles.com/ugd/b1467f_4bf652b9144649d989f97466162c7409.pdf

Trainingsschema arm- en schouder Fysio W



58 keer bekeken

©2020 BY STANSEN DESIGN